Musimi… ?!

Idag har jeg så læst i CW at Musimi har haft mange problemer.

Med DNS.

Dette kan jeg jo ikke forstå, for jeg ved at Musimi har været kunde hos os i lang tid, og jeg ved at vi ikke har haft en driftforstyrelse i DNS siden 27 September.

Men.. Telio har valgt at flytte DNS over til deres egne servers d. 19 September.. og kort efter (vil jeg antage) har man skiftet ip range.. skal vi vurdere det til d. 26 september?

Hvad Telio dog sikkert har glemt er: når du skifter DNS udbyder, så skal man huske at slette opsætningen hos den gamle udbyder, ellers har du en situation hvor de gamle oplysninger kan forblive auth hos nogle kunder.
Nu kan jeg ikke sige jeg er overrasket, for vi fik flere henvendelser fra Telio om at udlevere zonefilens indhold, en ting de blev småutilfredse med vi ikke ville hjælpe dem med ud over vi henviste til et link hvor brugers login og password skal indskrives for at udhente zonefilen.. Jeg læser så om Musimi’s holdning til support til Musimi i netop denne situation hvor der er noget teknisk ud over den alm brugers forstand som ikke virker..

Musimi/Telio fik svar af os, vi tog telefonen på 46903232 hvis de havde ringet, vi svarede de 3-4 mails vi fik (hurtigt). Men det kan man måske ikke forvente som Musimi kunde når ting ikke virker?

Det er sgu trist!

Fik i lært det nu? Eller vil i være til mere grin i pressen?